Svakom putniku namjerniku koji ulazi u Imotski s istočne strane pogled pada na lijepe kamene zgrade bivše Duhanske stanice. Prva zgrada sagrađena je u vrijeme Austrougarske monarhije 1888. godine. U idućih desetak godina sagrađeno je 5 zgrada od kojih danas jedna služi kao zavičajni muzej a u drugoj stanuju stanari. Godine 1884. Vlada u Beču dozvoljava sadnju duhana u Dalmaciji, pa tako i Imotskom. Narod je prihvatio ovu industrijsku biljku posebno u okopoljskim selima vrlo rado jer se isplata vršila na „vagi“ isti dan. Moglo bi se reći da se novac dobivao „od vage do vage“. Cijena duhana je bila dosta stimulativna iako su procjenitelji znali i zakinuti sadioce u kvaliliteti. Bila je prva a, druga a, b klasa sve do gradobetine ili buđavoga duhana. Zato je trebalo biti dobar s prociniteljima. Kilogram duhana bio je oko dnevnice i pol. Sami izračunajte koliko bi to bilo novaca danas. Duhansko sjeme dobivalo bi se iz Duhanskog instituta u Mostar. Sjeme bi se posijalo u najkvalitetnije tlo i poslije kada narastu stabljike ili strukovi sadilo. Ovlašteni radnik išao bi od njive do njive i brojio sadnice. Svaki sadilac bi bio dužan postaviti jednu manju „drvenu tablu“ i na njoj napisati broj stabljika. Cijelo ljeto bilo je posla oko duhana a na jesen kada se duhan obere i osuši dovozio bi se na otkup, odnosno „vagu“.
Imotski duhan po preradi se prodavao tvornicama duhana u Zadru, Rovinju, Ljubljani, Zagrebu, Nišu, Vranju, Prilepu, Gnjilanima te izvozio u Njemačku, Češku i Poljsku.
Iz podataka koje mi je dostavio pok. Dominko Gabelica prije tridesetak godina, a koji je bio direktor Duhanske stanice, vidi se količina otkupljenog duhana. Duhan je othranio i školovao mnoge okopoljce. Istina, duhan se sadio i u brdskim predjelima a najviše u Slivnu. Tijekom jedne sezone prerade duhana znalo bi raditi i do tisuću radnika, uglavnom žena. One koje više zanima ova tema mogu čitati u djelima fra Silvestra Kutleše, fra Vjeke Vrčića i prof. Ante Ujevića.
Odavno više nema duhana na imotskim njivama ali su ostale prelijepe zgrade Duhanskog pogona. Mlađima tek na podsjećanje kako su i kada sagrađene.